Jan Pelej - Světlo stínu
2014-06-12 00:00:00
O sobě, jako fotografovi, toho stále ještě příliš mnoho napsat nemohu.
Jedna z prvních fotek, která nějak vypadala, byla pořízena starým automatem Minoltou. Je tomu už tak 15 let. Další fotoaparát v řadě byla už zrcadlovka, Praktica L2 s pevnou 50 f1.8. Tenkrát jsem začal zjišťovat, jak vlastně funguje clona VS čas, hloubka ostrosti a podobné věci. Pokoušel jsem se tedy konečně fotit. Další v řadě byl pak už Nikon F70. Ten sloužil dobře a občas se i něco vydařilo. Nakonec jsem skončil u Nikonu D70, který mám spíše jako procházkový aparát. V dnešní době, když potřebuji něco skutečně nafotit, tak s půjčovanou technikou, ale stále věrný značce Nikon.
Bývaly doby, kdy jsem se pokoušel najít svůj styl ve fotografii, ale to se mi zrovna moc nepovedlo. Stále zkouším cokoli a zjišťuji, že už nejde tolik o to Co za styl to bude, ale cesta k samotnému ztvárnění od myšlenky až po hotové dílo.
O tom je v podstatě celá tato výstavka, inspirovaná nočními procházkami v mlhou zahaleném městě, kdy lampy pouličního osvětlení prosvítaje skrze stromy a jiné objekty, tříští se do milionů paprsků, dávajíce tak objektům zcela novou tvář a kouzlo.
Bylo to nejen o nápadu, který se jednou zrodil a nastavil směr, o mnohé inspiraci hudbou při cestách krajinou ať už pěšmo, na kole, vlakem, či jinak, ale také o konečném odhodlání dílo dotáhnout ať to vlastně stojí co to stojí. Ten pocit při dokončení za to ale opravdu stojí! Ale člověk, jakožto věčně nespokojený tvor, ve chvílích o pár dní později, táhnut je dál cestou neznámou za novými cíli... bohudík!
Pro případné zájemce o některé ze zde vystavených děl, doporučuji shlédnout původní data v digitální formě na http://500px.com/jbrodex , kde je možné plně vychutnat původní záměr všech fotografií.
Poté je možné mne kontaktovat na 604 975 760 a domluvit se co dále. Vzhledem k tomu, že toto byl první pokus takovéhoto zpracování tisku, další dotisk by se pak měl provést na kvalitnější materiál a samotný tisk by měl být daleko blíže ke skutečnému vzhledu původních fotografií. Dále by pak měl být samotný obraz dokončen pomocí matného UV ochranného laku.