Úvod > Profil > Brtnické ledopády, jeskyně víl

Brtnické ledopády, jeskyně víl

2017-02-08 00:00:00

Akce byla dopředu naplánovaná a připravená. Pouze sobotu jsme vyměnili za neděli. Definitivně jsem se rozhodl jet po večerním telefonátu s Jirkou. Kontroluji foto batoh, ano, mám vše. Ráno čaj do termosky, sváču a v sedm vyrážíme. Já, Jirka 1, Jirka 2 a Martin. Až po průběhu celodenního výletu musím konstatovat, že jsme měli vyjet o hodinu dříve. Sto kilometrů do Českého Švýcarska je hračka a lehce před devátou jsme v Kyjově. Parkoviště zeje prázdnotou. Kolem říčky Křinice kráčíme údolím lemovaným majestátními pískovcovými skalními bloky. Cestou lehce nahlédneme do "vinného sklepa" a dál už nás čeká jeskyně víl. Strmé stoupání svahem, kde výstup jistí ukotvený řetěz, není žádná velká taškařice. V jeskyni trávíme focením ledových výtvorů téměř hodinu, vypudí nás až dav lidí, který neustále houstne. Škoda. Naše sdělovací prostředky zafungovaly opravdu znamenitě, po stopách Toulavé kamery na ledopády vyráží snad půlka republiky. Samota by tomuto údolí slušela daleko více než "Václavák". Taková ledová nadílka nebyla již řadu let a tak se není čemu divit. Pokračujeme dále po proudu potoka. Je stéle co obdivovat a člověk jenom žasne, jak příroda dokáže čarovat. Kolem 15 hodiny jsme zpět u auta, parkoviště je narvané k prasknutí.